Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Małgorzata Michel

Małgorzata Michel

Dr hab. Małgorzata Michel, prof. UJ - Pedagożka resocjalizacyjna, doktor habilitowana nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, nauczycielka akademicka w Pracowni Metodologii Badań i Analizy Danych w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Mediatorka, steeetworkerka, działaczka społeczna, aktywistka lokalna. Pełni opiekę naukową nad Kołem Naukowym Pedagogów Resocjalizacyjnych UJ. Badaczka aktywności gangów młodzieżowych i dzieci na ulicy w nurcie Urban Studies i Childhood Studies. Autorka i realizatorka szkoleń       z zakresu profilaktyki zachowań ryzykownych skierowanych do nauczycieli, pedagogów, wychowawców, pracowników socjalnych, rodziców i młodzieży. Autorka i redaktorka książek dotyczących lokalnego systemu profilaktyki i resocjalizacji nieletnich, streetworkingu oraz gangów młodzieżowych, m. in. Streetworking. Aspekty teoretyczne i praktyczne (Wyd. UJ 2011), Lokalny system Profilaktyki społecznej i resocjalizacji nieletnich (Wyd. Pedagogium 2013), Gry uliczne w wykluczenie społeczne w przestrzeni miejskiej. Perspektywa resocjalizacyjna (Wyd. UJ 2016). Koordynatorka zespołu badawczego w projekcie S.O.S. Wsparcie organizacji streetworkerskich oraz autorka raportu z badań pt: S.O.S. wsparcie organizacji streetworkerskich (Federacja Organizacji Streetworkerksich na Rzecz Dzieci i Młodzieży, 2022). Autorka kilkudziesięciu artykułów naukowych z zakresu pedagogiki, przestępczości nieletnich, metodologii badań społecznych, profilaktyki społecznej i resocjalizacji, bezpieczeństwa lokalnego w kontekście aktywności przestępczej dzieci i młodzieży oraz aktywności dzieci ulicy. Recenzentka w wielu czasopismach naukowych. Współpracuje jako ekspertka z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz bezpieczeństwa i streetworkingu, m. in. Instytut Bezpieczeństwa Społecznego, Federacja Organizacji Streetworkerskich na Rzecz Dzieci i Młodzieży. Absolwentka warsztatów: Bulding resilience organizowanych prze Cohen- Harris Resilience Center Association for Children at Risk. Obecnie jej działalność naukowa obejmuje m. in. badania nad zjawiskiem radykalizacji w kontekście funkcjonowania nastolatków, prowadzone w ramach interdyscyplinarnej grupy badawczej, jako element projektu Pedagogie Młodzieżowego Radykalizmu.